Wednesday, April 6, 2011

minat

kamera. ye, kamera. aku ada DSLR Canon 400D. Minat pada kamera ini mula-mula bila aku duduk sebelah bilik hanafi. dia ada satu kamera dslr gak. Nikon kalo tak silap. da lama da. jadi aku pun mula berjinak-jinak mencari satu kamera yang boleh aku bawak ke hulu ke hilir dalam beg yang besar, hitam. aku tak kesah. haha..

bidikan kamera yang aku beli banyak berpaksi dalam bilik aku. berligar-ligar di situ jugak. kekadang aku membuang masa dengan berjalan dekat ilam garden. ade banyak bunga-bunga yang menarik, cantik, memikat hati. ni bunga yang aku paling suka masa aku jenjalan dekat situ:


the unnoticed.

menarik mengambik gambar ni!

hari tu aku ade beli satu kamera lain. yang kecik je. ni untuk ambik gambar yang menarik dan bergerak. memperkenalkan: Lomography ActionSampler. aku beli kat TradeMe. hehe.. tapi sebab kamera ni pakai filem, aku kena gi cuci selalu la. tapi da jumpa da port untuk cuci. dekat merivale mall, dekat dengan city. tapi bukan dekat city. kalo dekat city, aku tak leh nk cuci da la. hehe.. menarik!

apa yang uniknya kamera yang aku beli ni, dia ada 4 lens sekali. so skali amik tu leh amik 4 gambar dalam satu filem. khas untuk gambar yang bergerak. sebab setiap lens tu akan ambik gambar dia asing-asing. jadi dalam satu filem tu nanti akan ada 4 gambar. contoh gambar dia macam ni.

tunggu hasilnya nanti. setakat ni da 2 gulung filem aku abeskan. hahaha.. dalam masa beberapa hari je. hahaha..

baik. sampai jumpa lagi. moga Allah memberkatiMu.

No comments: