Sunday, September 7, 2008

hari-hari puasa 1

'majied.. bangun2. jom sahur' panggil Bago dari luar bilik sambil tangannya cepat mengetuk daun pintu.

puasa

ya.. bulan puasa sudah seminggu bertamu. segala rutin bulan puasa bermula sudah. sahur, iftar, white pavilion, ayam, taste of bengal dan macam-macam lagi.. ni semua term-term puasa di Christchurch. best wo puasa!

aku bercadang nak tulis pasal update hari-hari puasa ni. atleast ade memori yang best untuk aku bace balik nanti bile da start keje. tol tak? kalo tiga tahun, ade 30 hari; 30x3=90. so aku sepatutnya ada 90 entry untuk update hari-hari....... iyo iyo je aku ni. semangat je lebih. kang malas gak menulis nya.

takpe2. perihal sebegitu kita letak tepi dulu. okeh.. memandangkan aku baru start hari ni, so ni update hari ke-6 la.. sebab puasa hari ni tak abes gi. :D

malam tadi malam pertama beriftar kat white pavilion. sejuk? memang sejuk. kalo beriftar kat collective cafe sperti hari-hari sebelum ni, mantap gak. sebab panas dan selesa.. macam beriftar kat malaysia. hahaha.. tapi apekan daya, xleh nak lawan suara majoriti. ramai yang nak beriftar kat white pavilion. okeyyy la.. demi cintaku pada mu pavilion~~

AGM MUSA jugak berlansung malam tadi. seperti yang dijangkakan, bro Hakeem jadi Amir MUSA tahun ni and taun depan. Insya-Allah dengan peneraju baru ni, MUSA akan kekal bertenaga seperti tahun2 seblum ni. dia akan dibantu oleh saudari Onai, sbegai Amirah. Setiausaha pulak, cadangan Bro Omar, Anis Jr medapat sambutan hangat. tresurer, Pali. hehe.. ade jugak name Pali untuk batch kali ni. ade 7 orang penyandang AJK. salah sorang nya aku. ade naqib, zepong, bro dr pakistan tuh (aku da lupe name dia), muneera.. erm.. dua g aku lupe la.. haa.. saser dan fiqri. tapi tak silap aku, chep pun join skali. tapi xnampak muka. biarlah.. Mr Pres akan urus diorang ni. Tahniah untuk peneraju utama (4orang) MUSA tahun ni!

ok.. cukup dengan MUSA. assignmen! kalo kire gune jari, tak banyak sangat. tapi, nak membuatnya payah. adeh.. solidworks, emath dengan materials. materials dah nak siap. tapi dua lagi tuh.. hurm... da nak siap gak la.. tapi.. :P tak perlulah dipanjangkan di sini.

esok adalah hari baru. moga rahmat bulan puasa ni akan berterusan. insyaAllah..

sok aku update g. best2!

No comments: