Sunday, April 12, 2009

perjalanan

sumner. itulah tempat pertama aku pergi bercuti untuk cuti kali ni. bukan bercuti sangat la sebenarnya. berjalan2. aku join program CMSA, hiking. aku x pernah tau ade tempat2 cmni kt Christchurch ni sehingga hari ni. memang xpenah wat kajian tol la aku ni.

perjalanan bermula jam 9.30 am. berkumpul n bergerak ke sumner naek bas no. 3. aku teruja gak, tapi memandangkan ade 4 orang je dak melayu yang join, aku senyum tawar je. tp atleast ade, kn? sampai kt sane, lepas briefing pasal perjalanan ktorg ni,aku pun bergerak la dengan semangat di bahagian depan. xde la depan sangat. acceptable la depan dia. haha.. berjalan dengan Calvin. borak2 n kutuk2 ckit org berjalan lembab kt blakang, ktorg pun menuju ke jalan g curam. dekat 45deg gak kot curam dia. mengah seketika.

sampai je atas bukit, aku bukak sweater. panas. naqib pun join bukak baju. eh2.. xde la bukak baju. bukak sweater je. hehe.. sexy sangat bukak baju tu. ramai gak yag berjalan ke tempat tu. makcik-pakcik pun ade. gagah tol.

berjalan kali ni memang menyentuh hati aku dengan keagungan Allah swt. betapa Allah mampu mencipta kawasan seindah laluan kami tu. itu pun mungkin just sekelumit dari kekuasan Nya. tak terhingga kebesaran Nya. kaki aku da sakit2 da berjalan ni. tapi xpe.. bukan selalu

pukol 7ptg br ktorg smpai ke tempat permulaan ktorg. penat gler. aku paling awal smpai. bukan ape, nk g tandas! lame kot tahan kencing. nk pecah da pundi ni. berlari turun lereng bukit makin memusatkan lagi tekanan bendalir dalam pundi, mau menerjah keluar. dalam hati hanya Allah yang tau. aku sebut sabar2 je.. ckit g nk sampai. maka sampai lah aku ke kaki bukit. berlari ke tandas! tp sblm tu sempat gak g aku tegur sorang kiwi ni. dia tanye aku berjalan ke. aku dapat senyum je. penat gilos~

ni antara gambar2 yang sempat aku amik.. best!

permulaan


tepi laut yang best!


peserta yang bersemangat


tepi laut yang menenangkan


syah berposing maut


bunga di lereng bukit


berbaring dalam rumpun rumput :P


canteek~


lautan pasifik.. sekali lagi


perjalanan yang menarik! nanti nak wat g la!

p/s: bawak mee kari pun menarik gak

No comments: