Monday, May 13, 2013

Beauty in heart

Aku mengagumi kecantikan. Kecantikan itu sangat memberansangkan minda. Tak percaya? 

Tapi definisi kecantikan itu selalu diketengahkan sebagai ukuran badan yang montok, serta wajah yang gebu serta liuk-liuk badan berjalan dan seumpamanya. Aku tidak terlepas dari meng'adjust' definisi cantik ke dalam terma-terma yang disebut di atas. Malah, siapa yang tidak teruja melihat kecantikan? 

Tapi kali ini aku tersentap dengan video ini. Aku dah lupa mana aku dapat tapi video ini sangat menyentuh kalbu. Walaupun tidak kelihatan wajah atau pun kulit mahupun sehelai rambut dalam video ini, yang ada hanya gambar pondok telpon serta salji yang salju, tapi jelas kecantikan yang ada pada hati budi wanita operator ini.

Cantik sehingga boleh memerah air mata aku keluar mendengar bagaimana keindahan budi bicaranya dalam melayan seorang wanita tua. Aku jatuh cinta pada manisnya bicara dia ini. 


Tapi wanita operator ini sudah berkahwin. Madam.

Ada ke wanita di luar sana yang boleh menyejuk hati begini? 

*aku ulang-ulang jugak tengok video ni bro! Alahaiii... Oh lala~

No comments: